Formål

Lær at skrive gode pressemeddelelser, som vækker mediernes og læsernes interesse. Hvor ligger ”den gode historie”, hvad kan pressemeddelelser bruges til, hvad kan jeres virksomhed opnå med dem? Hvordan tackler du kontroversielle emner?

Lær at læse pressemeddelelser med redaktørens briller på. Hvad kan få ham til at vælge netop DIN pressemeddelelse? Hvor ligger faldgruberne? Masser af gode tips og ideer til dit daglige arbejde med pressen.

Vi kigger på sprog og struktur, følgebrevet, billedmaterialet. Fokus på interessante, fortællende overskrifter. 

Skriv relevant, præcist og informativt. Hav styr på dine facts, og husk altid at nævne en kontaktperson. Også hvis din virksomhed har en kommunikationsafdeling, som er ansvarlig for kontakt til pressen, kan det være relevant at lære at skrive pressemeddelelser. Kommunikationsafdelingen kan jo ikke vide alt, hvad der foregår. Du som medarbejder sidder ofte med ”den gode historie – måske ligefrem en sand solstrålehistorie. Skriv et udkast til en pressemeddelelse, så letter du arbejdet for kommunikationsafdelingen. Og I får positiv omtale i medierne – ganske gratis.

Mange underholdende, korte øvelser, som aktiverer dig, og får dig til at huske det, du lærer