Formål

Når du skriver til nettet, hvad enten det er til inter- eller intranettet, er der nogle grundregler, du har brug for at kende. Sprog og struktur er ikke det samme, som når du skriver til print. Du skal tage hensyn til, at din tekst skal være læsevenlig på en skærm. Det går derfor ikke ”bare at sætte strøm til printet”.

Hvordan er modtagerens/brugerens netvaner? Hvad forventer han at få af informationer – og hvordan skal de findes. Links er en fin service, men hvor mange eller hvor få? Og hvad med links videre ud, væk fra egen hjemmeside?

Troværdighed er vigtigt. Den gode overskrift øverst. Det er her, du fanger brugerens interesse. Hans tålmodighed er ikke stor. Han forventer, at du giver ham et overblik på få sekunder.  

Effektive øvelser med afsæt i jeres egen hjemmeside.

Takt og tone i emails. Vi ser på konkrete eksempler. Nyttig tjekliste gennemgås.

Mange underholdende, korte øvelser, som aktiverer dig og får dig til at huske, det du lærer.